نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2666
-
الف
+

اهم خبرهای فرهنگی امروز ایران ؛ از پیوستن «مهرداد صدیقیان» به «شهربانو» تا استقبال اسپانیا و فرانسه از «جشنواره فلم کوتاه تهران»

در این گزارش از مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری ایران در 13 عقرب/آبان 1398 با خبر می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران (13 عقرب/آبان 1398) از این قرار است:

مهرداد صدیقیان به «شهربانو» پیوست

«شهربانو» دومین فلم «مریم بحرالعلومی» بعد از «پاسیو» است که روزهای پایانی پیش تولید را سپری می‌کند.

تاکنون حضور «فرشته صدرعرفایی» و «مهرداد صدیقیان» برای نقش‌های اصلی این فلم قطعی شده است. «شهربانو» به تهیه‌کنندگی «پگاه احمدی» ساخته می‌شود و بحرالعلومی خود مجری طرح این فلم سینمایی است.

 

فلم سینمایی «معکوس» به سینماها می آید

 «معکوس» به عنوان نخستین تجربه کارگردانی «پولاد کیمیایی» در سی‌وهفتمین جشنواره فلم فجر حضور داشت و طبق برنامه‌ریزی‌ها از اواخر عقرب/آبان‌ ماه در سینماهای کشور اکران می‌شود.

در این فلم «بابک حمیدیان»، «شهرام حقیقت‌دوست»، «لیلا زارع»، «علیرضا کمالی»، «اکبر زنجان‌پور»، «پروانه معصومی»، «علیرضا کمالی نژاد» و «سیاوش طهمورث» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«معکوس» داستانی متفاوت و اکشن درباره یک مسابقه موتررانی غیرقانونی است که برنده‌ آن می‌تواند چیزهای زیادی را به دست آورد.

 

فلمبرداری «سلفی با دموکراسی» به پایان رسید

فلمبرداری دهمین فلم «علی عطشانی» با عنوان «سلفی با دموکراسی» پس از حدود 40 روز به پایان رسید.

«پولاد کیمیایی»، «پژمان بازغی»، «آتیلا پسیانی»، «سیما تیرانداز»، «امیرعباس گلاب»، «دنیا مدنی»، «نیما شاهرخ‌شاهی»، «مهدی صبایی»، «قاسم زارع» و «کورش تهامی» از جمله بازیگرانی هستند که در این فلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«سلفی با دموکراسی» داستانی ماورائی دارد  و روایت متفاوتی است از کسانی که در جنگ ایران و عراق حضور داشته اند و داستان آن تقریبا در ادامه داستان فلم «دموکراسی تو روز روشن» اتفاق می‌افتد.

 

اسپانیا و فرانسه بیشترین اثر را به جشنواره فلم کوتاه تهران فرستاده‌اند

دبیر سی‌وششمین جشنواره فلم کوتاه تهران اعلام کردند که فلم هایی از ۲۵ کشور جهان در جشنواره اشتراک نموده که در این میان اسپانیا و فرانسه بیشترین فلم را دارند.

از عمر این جشنواره 36 سال می‌گذرد و طول عمر ‌‌جشنواره‌های مطرح دنیا از ملاک‌های برتری جشنواره‌ها است. همچنین تعداد آثار ارسالی نیز از مؤلفه‌های مهم است که در این جشنواره تعداد بسیار زیادی شامل  یک‌هزار 648 اثر در بخش‌های مستند، داستانی، انیمیشن و تجربی ارسال شده است.

 

اولین فستیوال فلم‌های ایرانی شهر ویتره برگزار می‌شود

به ابتکار مرکز ایران و فرانسه ، برخی نهادهای خصوصی و دولتی فرانسوی، بنیاد سینمایی فارابی و همکاری «خانه فرهنگ های جهان» اولین فستیوال فلم های ایرانی شهر ویتره با عنوان «نسل نوین سینمای ایران» برگزار می شود.

در این جشنواره که با هدف معرفی سینمای نوین ایران و دعوت از کارگردانان مستقل ایرانی برگزار می شود، ضمن ترسیم تصویری تازه از شرایط کنونی ایران، شش فلم به انتخاب «ابوالفضل جلیلی» کارگردان سینمای ایران به نمایش در خواهد آمد.

 

صدور پروانه ساخت برای 2 فیلم سینمایی

صدور پروانه ساخت

شورای صدور جواز ساخت فلم های ایران، با تولید ۲ فلمنامه «اوین» و «چپ راست مستقیم» موافقت کرد.

فلمنامه های «اوین» به تهیه‌کنندگی و نویسندگی آرش سجادی حسینی، کارگردانی احمد کاوری و «چپ راست مستقیم» به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی، کارگردانی و نویسندگی حامد محمدی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی ایران را اخذ کردند.

ف ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر